سقوط قیمت گاز طبیعی آمریکا در بحبوحه شایعات مبنی بر تاخیر در بازگشایی پایانه صادراتی Freeport

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

تأسیسات صادرات ال‌ان‌جی در Freeport ، 15 درصد از کل صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد که بیشتر آن به مقصد اروپا صورت می‌گیرد.

تأسیسات صادرات ال‌ان‌جی در Freeport ، 15 درصد از کل صادرات ال‌ان‌جی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد که بیشتر آن به مقصد اروپا صورت می‌گیرد. به گزارش بلومبرگ، Freeport LNG به مشتریان خود گفته است که این پایانه که از ژوئن بسته شده و قرار بود در اواسط نوامبر بازگشایی شود، ممکن است مدت زمان بیشتری به تعویق افتد. به گفته افراد مطلع، احتمالا به دلیل ادامه داشتن کار تعمیر و نگهداری در کارخانه مایع سازی، محموله‌های ال‌ان‌جی برای ماه‌های نوامبر و دسامبر لغو شوند، تأییدیه‌های نظارتی نیز می‌تواند تاریخ شروع را طولانی‌تر کند. این در حالی است که تقاضا برای گرمایش در نیکره شمالی زمین در حال افزایش است.
Freeport اخیرا اعلام کرده بود که در ماه جاری فعالیت خود را از سر خواهد گرفت، اما زمان دقیق آن را اعلام نکرده بود. جمعه گذشته قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده بعد از انتشار شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر تاخیرهای احتمالی برای راه‌اندازی مجدد Freeport LNG، کاهش یافت. سپس این شرکت در اواخر همان روز شایعات را تکذیب کرد و این امر، منجر به افزایش قیمت گاز طبیعی در ایالات متحده شد. اما اکنون بلومبرگ از تاخیرهای احتمالی راه‌اندازی مجدد خبر می‌دهد که این خبر بدی برای اروپا است، زیرا این قاره ناچار است محموله‌های ال‌ان‌جی را در جایی دیگر جستجو کند. از طرف دیگر، گاز طبیعی بیشتری تا پیش از زمستان به انبارهای ایالات متحده تزریق خواهد شد.
این صادرکننده بزرگ ال‌ان‌جی، ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی را مبنی بر اینکه، این پایانه برای مدتی طولانی بسته خواهد بود، رد کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.