شرکت ترافیگورا پیشنهاد تحویل محموله ال ان جی به پاکستان در سال 2024را ارائه کرده است

هفته دوم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

پاکســتان پس از تشــدید قیمت های جهانی پس از بحران میان روســیه و اوکراین در تهیه تک محموله های ال ان جی با مشکلاتی مواجه بود. شرکت ترافیگورا تحویل محموله ال ان جی در تاریخ 3-4 ژانویه بــه قیمت23.47دلار به ازای هرmmbtuو22.47دلار در هر mmbtuدر تاریخ24-23فوریه را به پاکستان پیشنهاد داده است

پاکســتان پس از تشــدید قیمت های جهانی پس از بحران میان روســیه و اوکراین در تهیه تک محموله های ال ان جی با مشکلاتی مواجه بود. شرکت ترافیگورا تحویل محموله ال ان جی در تاریخ 3-4 ژانویه بــه قیمت23.47دلار به ازای هرmmbtuو22.47دلار در هر mmbtuدر تاریخ24-23فوریه را به پاکستان پیشنهاد داده است. پاکســتان دو مناقصه برای جســتجوی محموله ال ان جی در ماه ژوئن را برای اولین بــار پس از نزدیک به یک ســال انجام داد، اما هیچ پیشنهادی دریافت نکرد. شرکت ترافیگورا در پاسخ به دومین مناقصه بسته در روز جمعه ( 14ژوئیه) پیشنهاد تحویل تک محموله ال ان جی طی دو ماه اول سال آینده را ارائه کرده است. این توسعه بلافاصله پس از آن صورت می گیرد که پاکســتان موفق شــد یک توافقنامه آماده به کار 3میلیارد دلاری را با صندوق بین المللی پول (IMF) تضمین کند.
ظاهرا ریســک اعتباری مانع از فروش محموله هــای ال ان جی به پاکستان میشــد، اما کمک های مالی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و انتشــار اولین قســط تحت SBAبه پاکســتان در بهبود ذخایر ارزی کمک کرده است. این درنهایت منجر به دریافت پیشنهادی برای تحویل محموله ال ان جی به پاکستان شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.