سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: ایران و کویت در مورد میدان نفتی و گازی آرش،مذاکرات حقوقی و فنی انجام دهند

هفته دوم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

«ناصر کنعانی،» ســخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به بحثهای مطرح شده در مورد میدان نفتی و گازی آرش اظهار داشت: این موضوع در کنار تعیین مرزهای دریایی، از جمله موضوعاتی است که ایران و کویت به آن پرداختهاند و آخرین دور مذاکرات حقوقی و فنی در13مارس2023در تهران بین هیئتهای ارشد وزارت خارجه دو کشور برگزار شد.

«ناصر کنعانی،» ســخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به بحثهای مطرح شده در مورد میدان نفتی و گازی آرش اظهار داشت: این موضوع در کنار تعیین مرزهای دریایی، از جمله موضوعاتی است که ایران و کویت به آن پرداختهاند و آخرین دور مذاکرات حقوقی و فنی در13مارس2023در تهران بین هیئتهای ارشد وزارت خارجه دو کشور برگزار شد. این ســخنگو در ادامه افزود: موضوعات مربــوط به تعیین حدود مرزهای دریایی و بهرهبرداری از منابع هیدروکربنی مشــترک، با در نظر گرفتن منافع مشترک و اصل حسن همجواری با همه کشورهای همسایه ازجمله کویت همواره مورد توجه جدی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. کنعانی در پایان بیانیه خود تأکید کرد: سیاســت دولت ســیزدهم مبتنی بر گفتوگو، همکاری و تعامل است و امور مربوط به دو کشور در این چارچوب پیگیری خواهد شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.