آخرین برنامه اتحادیه اروپا برای سقف قیمت گازطبیعی

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

به گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا در تلاش برای مهار بحران انرژی به دنبال بررسی پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز طبیعی در مرکز TTF هلند است.

به گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا در تلاش برای مهار بحران انرژی به دنبال بررسی پیشنهادی برای تعیین سقف قیمت گاز طبیعی در مرکز TTF هلند است. کمیسیون به دنبال تعیین پارامترهای دقیقی است که طبق آن، مکانیسم سقف قیمت لازم الاجرا شود. به گفته بلومبرگ، در صورت پیشنهاد و تصویب، این تنها یک اقدام موقت خواهد بود و هر زمان که اتحادیه اروپا متوجه شود که سقف قیمت گاز طبیعی باعث کاهش جریان گاز به داخل بلوک می‌شود، می‌تواند آن را تعلیق کند. ماه گذشته، کمیسیون اروپا از پیشنهاداتی برای مبارزه با قیمت‌های بالای انرژی و تضمین امنیت عرضه برای اتحادیه اروپا پرده‌برداری کرد. این پیشنهادات در قالب مقررات اضطراری جدید در کوتاه مدت، شامل پیشنهاد مکانیزم اصلاح قیمت برای ایجاد محدودیت قیمت پویا برای معاملات در TTF و یک محدودیت موقت برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت در بازارهای مشتقه، ارائه شده است.
کمیسیون همچنین ایجاد یک معیار جدید برای قیمت گذاری ال‌ان‌جی تا مارس سال آینده، خرید مشترک گاز بین کشورهای عضو را به منظور مذاکره در مورد قیمت‌های بهتر،کاهش ریسک پیشی گرفتن کشورهای عضو از یکدیگر در بازار جهانی و در عین حال، تضمین امنیت عرضه در سراسر اتحادیه اروپا را پیشنهاد کرد.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.