هند برای ساخت واحدهای مایع سازی و تبدیل گاز مشعل به ال ان جی در عراق، با این کشور در حال مذاکره است

هفته دوم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

به گفته یک مقام دولتــی، هند در حال مذاکره اولیه با عراق در مورد امکان ساخت تأسیسات مایع ســازی در این کشور برای تبدیل گاز مشعل به گاز طبیعی مایع (LNG) است.

به گفته یک مقام دولتــی، هند در حال مذاکره اولیه با عراق در مورد امکان ساخت تأسیسات مایع ســازی در این کشور برای تبدیل گاز مشعل به گاز طبیعی مایع (LNG ) است. در 20ژوئن، دو کشــور در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک هند و عراق در دهلینو با یکدیگر دیدار کردند. دو کشــور آماده اند تا روابط خریدار و فروشــنده خود را به سطح مشارکت انرژی که می تواند شامل واحدهای مایع سازی در عراق نیز باشد، گسترش دهند. «هاردیپ ســینگ پوری»، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، با تأکید بر هم افزایی طبیعی و ســنتی بین دو کشور به دلیل موقعیت هند به عنوان مرکز تقاضای رو به رشــد انرژی در جهان خاطرنشــان کرد: چندین شــرکت هندی آماده بررسی فرصتهای سرمایه گذاری در عراق و همچنین ارتقای زیرساختهای تأسیسات نفت و گاز هستند. وی افزود: هدف دولت هند این اســت که تا سال ،2030سهم گاز در ترکیــب انرژی را تا15درصد افزایش دهد و هند را به یک اقتصاد مبتنی بر گاز تبدیل کند. از طرف دیگر، شعله ور شدن گاز طبیعی مشکلی رایج در دهه گذشته بوده است تا جایی که منجر به انتشار تقریبا 400میلیون تن معادل دی اکسید کربن در سطح جهان در ســال2021شد. عراق نیز یکی از بزرگترین شرکتهای مشعل گاز در جهان است، اما نیاز به توسعه در جذب و فرآورش گاز برای تبدیل به ســوخته ای دیگر یا ال ان جی دارد. عراق متعهد به کاهش گازسوزی در تأسیسات خود است، درحالیکه شرکتهای هندی که واردکننده بزرگ گاز هستند به دنبال ساخت کارخانه های مایع سازی در کشورهای خارجی مانند عراق هستند تا آن گاز را به ال ان جی تبدیل کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.