شرکت شل برای عرضه 6میلیارد مترمکعب LNGبه مراکش طی 12سال،با این کشور به توافق دست یافت

هفته دوم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

وزارت انرژی مراکش اعلام کرد که شــرکت شل و مراکش به توافقی دست یافتند که بر اساس آن شــرکت شل 6 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع (LNG) را طی12سال به مراکش عرضه خواهد کرد.

وزارت انرژی مراکش اعلام کرد که شــرکت شل و مراکش به توافقی دست یافتند که بر اساس آن شــرکت شل 6میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع (LNG) را طی12سال به مراکش عرضه خواهد کرد. این وزارتخانه در بیانیه ای گفت، این قرارداد بین شرکت آب و برق مراکش، (ONEE)،و شرکت انگلیسی شــل امضا شده است. این توافق شامل تحویل ســالانه  500میلیون مترمکعب ال ان جی به مراکش است. در سالهای اولیه، گاز از طریق بندرهای اسپانیا با استفاده از خط لوله گازی که دو کشور را به هم وصل میکند منتقل خواهد شد و درنهایت، از طریق پایانه های ال ان جی برنامه ریزی شده مراکش تحویل داده خواهد شد. مراکش به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود است و توافق با شل، بخشی از نیازهای مراکش را برطرف کرده و تأمین گاز طبیعی برای نیروگاه های آن را تضمین میکند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.