تخمین وود مکنزی حاکی از جایگاه برتر ایالات متحده و قطر در رشد عرضه جهانی LNGدر سال جاری است

هفته چهارم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

چشــم انداز بلندمدت تقاضای جهانیLNGصعودی است. ایالات متحده و قطر به عنوان صادرکنندگانLNGدر بهترین موقعیت جذب تقاضای جهانی برای ظرفیت عرضه اضافــی در دو دهه آینده قرار دارند.

چشــم انداز بلندمدت تقاضای جهانیLNGصعودی است. ایالات متحده و قطر به عنوان صادرکنندگانLNGدر بهترین موقعیت جذب تقاضای جهانی برای ظرفیت عرضه اضافــی در دو دهه آینده قرار دارند. حتی با وجود نگرانیها در مورد تورم هزینه، توسعه دهندگان پروژه هایLNGدر ایالات متحده قرار است در سال جاری حجم بالای ظرفیت صادرات را تصویب کنند. تخمین وود مکنزی، منابــع گاز طبیعی فــراوان و کم هزینه در دو صادرکننده برتر فعلیLNGجهان را عامل اصلی رشد ظرفیت صادرات آنها میداند. علاوه بر این، ایالات متحده و قطر دارای قیمت گذاری رقابتی و شراکت تجاری هوشمندانه هستند که میتواند سهم بازار ترکیبی بیش از60درصد را تا سال2040تضمین کند. دو صادر کننده بزرگ LNGدر حال حاضــر 40درصد از عرضه جهانــی را در اختیار دارند. ایالات متحده و قطر، در کنار ســایر کشورهای در حال توسعه و صادرکننده ،LNGباید بر روی ســه عامل کلیدی کنترل هزینه ها، تلاش برای کاهش انتشــار گازهای گلخانه ای از پروژه هایLNGو تاکید بر آســیا برای رشد مستمر تقاضایLNGتمرکز کنند تا در خط مقدم موج بعدی عرضهLNGقرار گیرند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.