به گزارش آژانس رتبه بندی اعتباری پاکستان ، کاهش ذخایر گاز این کشور سبب افزایش واردات LNGدر سالهای اخیر بوده است

هفته چهارم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

بر اساس گزارشــی که توســط آژانس رتبهبندی اعتباری پاکستان منتشر شــده، ذخایر گاز طبیعی پاکستان به دلیل فقدان اکتشافات قابل توجه، به طور پیوسته در حال کاهش است.

بر اساس گزارشــی که توســط آژانس رتبهبندی اعتباری پاکستان منتشر شــده، ذخایر گاز طبیعی پاکستان به دلیل فقدان اکتشافات قابل توجه، به طور پیوسته در حال کاهش است. از سال مالی2008 تا ســال مالی ، ً 2021این ذخایر تقریبا45درصد کاهش یافته است. تولید گاز طبیعی در پاکستان در سال مالی  ً 2022نیز تقریبا  6درصد کاهش یافت. از آنجاکه تقاضا برای انرژی همچنان در حال افزایش است، واردات نقش مهمی ایفا کرده و کسری ناشــی از ظرفیت محدود داخلی را جبران می کند. در این زمینه،PSOو ً LNGپاکستان تقریباسهم بازار مساوی دارند. پیش بینی ها حاکی از افزایش حــدود 37درصدی واردات LNGو ً کاهش تقریبا38درصدی تولید گاز بومی از سال مالی2020تا سال مالی2027است که این امر، نشان دهنده افزایش اتکا بهLNGبرای جبران کاهش تولید داخلی است.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.