رویترز: نواتک در زمینه افزایش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا، در حال پیشی گرفتن از گازپروم است

هفته چهارم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

محاسبات رویترز نشان می دهد که افزایش عرضه گاز طبیعی مایع از شرکت نواتک روسیه نشان می دهد که این شرکت در حال پیشی گرفتن از گازپروم، تحت کنترل کرملین و به عنوان تامین کننده اصلی سوخت این کشور به اروپا نزدیک است.

محاسبات رویترز نشان می دهد که افزایش عرضه گاز طبیعی مایع از شرکت نواتک روسیه نشان می دهد که این شرکت در حال پیشی گرفتن از گازپروم، تحت کنترل کرملین و به عنوان تامین کننده اصلی سوخت این کشور به اروپا نزدیک است. صعود نواتک به سمت رتبه برتر نشان میدهد که مناقشه اوکراین تا چه حد صنعت انرژی روسیه و جهان را مختل کرده است، زیرا اروپا بهLNGروی آورده و از شبکه خطوط لوله گازپروم که برای دهه ها بر عرضه اروپا تسلط داشت، دور شــده است. صادرات گاز گازپروم به اروپا در ســال ً 2022تقریبابه نصف کاهش یافت. شکاف سیاسی و انفجارهای نورد استریم، سهم گازپروم در اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار داد. همچنین نواتک قصد دارد تا تولیدLNGرا نیز افزایش دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.