کاهش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل دست نخورده ماندن مخازن ذخیره سازی

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

اروپا می‌تواند زمستان را با سطوح ذخیره‌سازی بهتر از حد انتظار به پایان برساند، زیرا دما در ماه‌های اکتبر و نوامبردر  قاره اروپا گرم‌تر از حد معمول است.

اروپا می‌تواند زمستان را با سطوح ذخیره‌سازی بهتر از حد انتظار به پایان برساند، زیرا دما در ماه‌های اکتبر و نوامبردر  قاره اروپا گرم‌تر از حد معمول است. درواقع دمای بالاتر از حد معمول، به تاسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی این امکان را می‌دهد که بدون هیچ گونه کاهش قابل توجهی، تقریباً کامل شوند.
دمای معتدل پیش‌بینی شده در اسکاندیناوی و جنوب غرب اروپا باعث شد، معاملات آتی TTF هلند در تاریخ 17 نوامبر تا 10.2 درصد کاهش یابد. انتظار می‌رود شمال غربی اروپا و همچنین اروپای جنوب شرقی تا پایان ماه شاهد دمای بالاتر از حد متوسط باشند. این شرایط همچنین بر آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا نیز حاکم خواهد بود. فرانسه دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا نیز الگوهای هوای گرم‌تری را تجربه خواهد کرد.
ذخیره‌سازی گاز طبیعی در اتحادیه اروپا از نظر فصلی بسیار بالاتر از روند 12 ساله است، اما برای افزایش تقاضای گرمایش، یک موج هوای سرد کافیست تا موجودی انبارها شروع به کاهش کند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.