نخست وزیر بریتانیا: حفاری نفت و گاز در دریای شمال، با هدف تخمین امنیت انرژی این کشور ادامه می یابد

هفته چهارم مرداد 1402 خانه گاز ایران   

با تشــدید تلاش ها بر ســر یافتن منابع انرژی در بریتانیا، «ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا گفت که گسترش حفاری نفت و گاز در دریای شمال برای تضمین امنیت انرژی این کشور ادامه خواهد داشــت.

با تشــدید تلاش ها بر ســر یافتن منابع انرژی در بریتانیا، «ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا گفت که گسترش حفاری نفت و گاز در دریای شمال برای تضمین امنیت انرژی این کشور ادامه خواهد داشــت. همزمان نخســتوزیر برنامههایی را نیز برای ساخت دو ســایت جدید(CCSجذب و ذخیرهســازی کربن) در دریای شمال اعلام کرد تا به دو تأسیســات موجود اضافه شــود. انتظار میرود تاسیسات جدید تا سال  2030تکمیل شــوند. سوناک تاکید کرده است که برنامه های حفاری بیشــتر در دریای شمال، مانع از فرآیند گذار به کربن صفر تا سال2050نخواهد شد. در ســه ماهه سوم ســال جاری، بریتانیا قصد دارد100مجوز جدید ً حفاری نفت و گاز برای دریای شمال اعطا کند و احتمالاصدها مجوز دیگر نیز در پی خواهد داشت. زمانی که وزیر انرژی بریتانیا، گرانت شاپس اعلام کرد که قصد دولت استخراج صد درصد از ذخایر نفت و گاز بریتانیا در دریای شمال است، تصمیم سوناک، پیش بینی شد. در ســال 2021بریتانیا 13میلیون تن نفت خام از نروژ به همراه1.7 میلیون تن مایعات گاز طبیعی و پس از آن حدود11میلیون تن نفت و مایعات گاز طبیعی از ایالات متحده وارد کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.