وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور در مورد واردات حجم قابل توجه گاز طبیعی از ترکمنستان به توافق رسیده است

هفته چهارم شهریور1402 خانه گاز ایران   

وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات عراقی با همکاران ترکمن خود بر ســر واردات حجم قابل توجــه گاز طبیعی به توافق رسیده اند.

وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات عراقی با همکاران ترکمن خود بر ســر واردات حجم قابل-توجــه گاز طبیعی به توافق رسیده اند. عراق برای تامین بخشی از نیازهای خود برای تامین سوخت نیروگاه ها به گاز ترکمنستان نیاز دارد. از این رو، طرفین در پی نشستی تفاهم نامه همکاری امضا کردند و قرار است تا پایان سال توافقنامه ای در زمینه تامین کالا امضا شود. اگرچه مقامات گفته اند که انتظار دارند «مقادیر زیادی» عرضه شــود، اما این بیانیه به حجم بالقوه گازی که عراق قصد دارد از ترکمنستان وارد کند، اشاره نمی کند. بر اساس گزارش موسســه انرژی بریتانیا، عراق در سال گذشته9.4 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است، در حالی که مصرف این کشور18.9 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی می باشد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.