سفیر اوکراین در مولداوری،انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین پس از سال 2024را مشروط به توافق کشورش با واردکنندگان گاز روسیه دانست

هفته چهارم شهریور1402 خانه گاز ایران   

مارکو شوچنکو سفیر اوکراین در مولداوی گفت: انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین ممکن است پس از سال2024تنها بر اساس توافق با واردکنندگان ادامه یابد.

مارکو شوچنکو سفیر اوکراین در مولداوی گفت: انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین ممکن است پس از سال2024تنها بر اساس توافق با واردکنندگان ادامه یابد. اوکراین قرار نیست مذاکراتی درباره تمدید قرارداد انتقال گاز روســیه پس از ســال 2024آغاز کند، اما پذیرای پیشنهادات کشورهای شریک است. انتقال گاز ممکن است تمدید شود؛ اما تنها در صورتی که کشورهای علاقه مند به همکاری با شــرکت روســی برای تامین گاز و با طرف اوکراینی برای انتقال گاز قرارداد امضا کنند. به عنوان مثال، اوکراین میتواند با آلمان، لهستان، و مولداوی قرارداد ترانزیت داشته باشد، مشروط بر اینکه شرکتهای آنها گاز [از روسیه] بخرند و تصمیم بگیرند که گاز از طریق اوکراین منتقل شود. وی در پاسخ به این سوال که چرا اوکراین به ترانزیت گاز روسیه ادامه مــی دهد گفت: به دلیل اینکه ما قرارداد داریم، مشــتریانی داریم، متحدان ما در غرب از این قرارداد منتفع میشوند و ما نمیخواهیم شرایطی ایجاد شود که آنها به خاطر اوکراین ضرر کنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.