برآورد قیمت ها حاکی از آن است که اعتصاب کارگران تاسیسات گازی شورون در استرالیا بر افزایش قیمت جهانی گاز اثرگذار بوده است

هفته چهارم شهریور1402 خانه گاز ایران   

کارگران شرکت شورون مستقر در پایانههای گاز طبیعی مایع (LNG) در استرالیا، ماه آینده تعطیلات خود را آغاز خواهند کرد که احتمالابر عرضه جهانی سوخت تأثیر میگذارد.

کارگران شرکت شورون مستقر در پایانههای گاز طبیعی مایع (LNG) در استرالیا، ماه آینده تعطیلات خود را آغاز خواهند کرد که احتمالابر عرضه جهانی سوخت تأثیر میگذارد. دو سایت گازی بزرگ در استرالیا - گورگون و وستون - ممکن است به دلیل این اقدام که قرار است از روز پنجشنبه7سپتامبر آغاز شود، تا11 ساعت در روز با توقف مواجه شوند. این دو ســایت مجموعا بیش از5درصد از ظرفیتLNGجهانی را تشــکیل می دهند، به همین علت اخبار قبلــی از اعتصابات باعث افزایش قابل توجه قیمت گاز در این ماه شده است. شورون روز سهشنبه در بیانیهای گفت: «در حالی که ما معتقد نیستیم که اقدام اعتراضی برای دستیابی به توافق ضروری است، اما ما حق کارگران در انجام اقدامات اعتراضی را به رسمیت میشناسیم. ما به کار خود از طریق فرآیند چانهزنی ادامه خواهیم داد چراکه به دنبال نتایجی هستیم که هم به نفع کارکنان و هم به نفع شرکت باشد.« بنا بر اعلام اتحادیه کارگران، تلاش برای دســتیابی به توافق با این شــرکت در مورد چند موضوع کلیدی از جمله حقوق، امنیت شغلی و استانداردهای آموزشــی بوده است؛ اما کارگران از رویکرد شرکت در مذاکرات با اتحادیه و شورون ناامید شدهاند و شورون نمیپذیرد که باید یک توافقنامه استاندارد صنعتی در مورد کاری که آنان برای شرکت انجام میدهند، اعمال شود. در همین مدت، گاز عمده فروشــی اروپا با جهش 3.7درصدی، به 36.45یورو رسید.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.