به گزارش Trendمجارستان از اتحادیه اروپا درخواست کرد برای تامین گاز، از آذربایجان حمایت کند

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

به گزارش Trend «پیتر سییارتو،» وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان از اتحادیه اروپا خواسته تا از گسترش عرضه گاز آذربایجان حمایت کند.

به گزارش Trend «پیتر سییارتو،» وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان از اتحادیه اروپا خواسته تا از گسترش عرضه گاز آذربایجان حمایت کند. وی بر ضرورت تنوع در منابع انرژی و جریان گازی که اخیرا از آذربایجان آغاز شده است، تاکید کرد. همچنین به ظرفیت ناکافی زیرساخت های اروپای جنوب شرقی اشاره کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا از این توسعه حمایت کند. مجارســتان با توافق هایی با آذربایجان، ترکیه و قطر به طور فعال منابع گازی خود را متنوع می کند و هدفش کاهش اتکا به یک منبع واحد است. علیرغم عدم حمایت مالی اتحادیه اروپا، مجارستان با کشورهای اروپای جنوب شرقی برای توسعه ظرفیت زیرساخت گاز همکاری می کند. در همین حــال،  ،MVM CEEnergyبزرگترین تاجر عمده فروش گاز طبیعی مجارستان، و سوکار، شــرکت دولتی نفت آذربایجان، قراردادی را برای فــروش100میلیون متر مکعب گاز امضا کردند که تحویل آن از سه ماهه چهارم سال2023آغاز میشود. سوکار در حال حاضر پمپاژ50میلیون متر مکعب گاز اولیه را به انبارهای مجارستان آغاز کرده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.