پوتین: گاز پروم ، نقشه راه یک هاب گازی در ترکیه را به بوتاش ارائه داده است

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

«ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با «رجــب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه گفت که گازپروم به شرکت گاز بوتاش ترکیه، نقشه راه یک هاب گازی در ترکیه را داده است.

«ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با «رجــب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه گفت که گازپروم به شرکت گاز بوتاش ترکیه، نقشه راه یک هاب گازی در ترکیه را داده است. به گفته پوتین، روسیه همیشه یک تامین کننده قابل اعتماد و مسئول گاز بوده اســت و ما در نظر داریم تا به اقتصاد ترکیه سوخت ارزان، بسیار کارآمد و سازگار با محیط زیست ارائه دهیم. به همین منظور پیشنهاد ایجاد یک هاب گاز منطقه ای در ترکیه مطرح شده است. گازپروم پیش نویس نقشــه راه برای اجرای این پروژه را به بوتاش داده اســت. پوتین افزود: ایجاد یک کارگروه مشترک و همچنین هماهنگی چارچوب قانونی عملیات و سیستم مناقصه و انتقال گاز خریداری شده در دستور کار است. همانطور که گزارش شده است، پوتین در اکتبر2022ابتکار عمل برای احداث خطوط لوله گاز اضافی در امتداد کف دریای سیاه از روسیه به ترکیه و همچنین ایجاد یک هاب گاز در مرز اتحادیه اروپا را ارائه کرد. این هاب می تواند جایگزینی برای مراکز دیگر جهت تعیین قیمت گاز در اروپا شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.