بلومبرگ : شرکت انرژی عمان قصد دارد 49 درصد از سهام واحد خطوط لوله گاز خود را واگذار کند

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

شــرکت انرژی عمانOQ SAOCقصد دارد49درصد از سهام واحد خطوط لوله گاز خود را در یک عرضه عمومی اولیه داخلی بفروشد که این می تواند بزرگترین عرضه در تاریخ این کشور حوزه خلیج فارس باشد.

شــرکت انرژی عمانOQ SAOCقصد دارد49درصد از سهام واحد خطوط لوله گاز خود را در یک عرضه عمومی اولیه داخلی بفروشد که این می تواند بزرگترین عرضه در تاریخ این کشور حوزه خلیج فارس باشد. بر اساس گزارش بلومبرگ نیوز، فروش سهام می تواند تا800 میلیون دلار افزایش یابد. انتظار می رود معاملات سهامOQGNدر ماه اکتبر آغاز شود.OQGN  1قرار اســت دومین IPOدر برنامه خصوصی سازی عمان باشد که با هدف تقویت خزانه دولت و گســترش بورس آن انجام می شــود؛  .1عرضه اولیه سهام مشابه با عرضه سهام در عربستان سعودی و امارات متحده عربی که میلیاردها دلار در چند سال گذشته جمع آوری کرده اند. OQیک شرکت انرژی یکپارچه با اکتشاف نفت و گاز، عملیات تولید، پالایشگاه ها، یک شبکه خرده فروشی و یک تجارت بزرگ پتروشیمی است. OQGNانحصاری طبیعی بر زیرساخت های ضروری حمل و نقل گاز در عمــان دارد و حدود4031کیلومتر (2505مایل) خط لوله گاز دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.