رئیس شرکت پاکستان گاز پورت اعلام کرد که این شرکت از ژوئن 2022 به دنبال خرید یک محموله LNG بوده است

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

«اقبال احمد،» رئیس پاکستان گازپورت به رویترز گفت که پاکستان گازپورت به دنبال خرید محموله گاز طبیعی مایع (LNG) تک محموله برای تحویل در نوامبر است

«اقبال احمد،» رئیس پاکستان گازپورت به رویترز گفت که پاکستان گازپورت به دنبال خرید محموله گاز طبیعی مایع (LNG) تک محموله برای تحویل در نوامبر است که اولین معامله گاز طبیعی مایع با این کشور، از ژوئن2022خواهد بود. این کشور جنوب آسیا که با بحران شــدید اقتصادی و ارزی مواجه است، از سال گذشته پس از افزایش قیمتها ناشی از بحران میان روسیه و اوکراین ، برای خرید سوخت فوقسرد تلاش کرده است. LNGبرای پاکستان بسیار مهم است؛ چرا که گاز طبیعی بیش از یک سوم تولید برق را تشکیل می دهد و ذخایر گاز محلی برای رسیدگی به تقاضای رو به رشد برق در کشوری با بیش از230میلیون نفر کافی نیست و برق به طور مکرر قطع می شود. وی گفت که پاکستان گازپورت در حال ارزیابی یک محموله از سوی فروشندگان در عمان، ایالات متحده و امارات متحده عربی است. پاکستان گازپورت مالک بزرگترین پایانه واردات و گازرسانی مجدد LNGکشور در بندر قاسم اســت، اما از لحاظ تاریخی وارداتLNG توسط شرکت دولتی پاکستان ،LNGکه آخرین بار در ژوئن2022یک تک-محموله را ازPetroChinaخریداری کرد، تسهیل شده است.
احمد همچنین گفت که، انتظار دارد تقاضایLNGپاکستان از حدود 10تا12میلیون تن در5سال آینده به30میلیون تن افزایش یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.