به گفته وزیر انرژی اسپانیا، اتحادیه اروپا هیچ برنامه فوری برای ممنوعیت واردات LNGروسیه ندارد

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

وزیر انرژی اسپانیا با اشاره به نگرانی از افزایش دوباره قیمت ها گفت: با وجود افزایش واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG)، اتحادیه اروپا هیچ برنامه کوتاه مدتی برای ممنوعیت(LNG) روسیه ندارد.

وزیر انرژی اسپانیا با اشاره به نگرانی از افزایش دوباره قیمت ها گفت: با وجود افزایش واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG)، اتحادیه اروپا هیچ برنامه کوتاه مدتی برای ممنوعیت(LNG) روسیه ندارد. درآمد انرژی روسیه از زمانی که قدرتهای غربی تحریمهای اقتصادی گســتردهای را علیه مسکو به دلیل بحران میان این کشور و اوکراین وضع کردند کاهش یافته است، اماLNGهنوز میلیاردها دلار درآمد دارد. اسپانیا ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را تا پایان ماه دسامبر بر عهده داشته و این امکان را دارد تا تصمیم گیری-های قانونی را در اولویت
قرار دهد. واردات کلی گاز طبیعی روسیه از سال گذشته و پس از آن که روسیه در واکنش به تحریمهای گسترده غرب علیه اقتصاد خود و انفجار در خطوط لوله زیردریایی نورد استریم، جریانهای گاز به اروپا را قطع کرد، واردات کلی گاز طبیعی روسیه به اروپا کاهش یافت.
با این حال، وارداتLNGروسیه در اروپا بین ژانویه و جولای40درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال2021و قبل از بحران میان روسیه و اوکراین افزایش یافته است. با وجود هدف اتحادیه اروپا برای توقف استفاده از سوختهای فسیلی روسیه تا سال ،2027این جریان هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمیدهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.