الکساندر نواک : روسیه در حال نهایی کردن مسیر خط لوله گاز Power of Siberia-2به مقصد چین با عبور از مغولستان است

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

«الکساندر نواک،» معاون نخست وزیر روسیه در مجله داخلی وزارت انرژی نوشت: روسیه در حال نهایی کردن مسیر خط لوله گاز  2 Power of Siberia به مقصد چین اســت که قرار است از مغولستان عبور کند.

«الکساندر نواک،» معاون نخست وزیر روسیه در مجله داخلی وزارت انرژی نوشت: روسیه در حال نهایی کردن مسیر خط لوله گاز  2 Power of Siberia به مقصد چین اســت که قرار است از مغولستان عبور کند. روسیه در تلاش است تا تجارت با آســیا را تقویت کند، زیرا روابط اقتصادی با غرب به دلیل اقدامات مســکو در اوکراین ضعیف شده است. این کشور می خواهد عرضه گاز خط لوله به چین را50میلیارد متر مکعب در سال از طریق 2-Power of Siberiaافزایش دهد، در حالی که خط لوله فعلی Power of Siberiaقرار است تا سال2025 سالانه38میلیارد متر مکعب را در سال تامین کند.
خط لوله پیشنهادی، گاز را از میدان های عظیم شبه جزیره یامال در غرب سیبری به چین، بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان و مصرف کننده گاز رو به رشد، می رساند. نواک گفت: تصمیم گیری برای مســیر خط لولــه گاز2-Siberiaدر مرحله نهایی است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.