سرمایه گذاری ها در بخش گاز طبیعی غرب کانادا برای افزایش تولید بالادستی

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

شرکت های نفت و گاز در ایالات متحده و کانادا، به دلیل کسب سودهای کلان از قیمت های بالای نفت و گاز طبیعی و پاداش دادن به سهامداران به جای سرمایه گذاری مجدد توسط سیاستمداران دو کشور مورد انتقاد قرار گرفته اند.

شرکت های نفت و گاز در ایالات متحده و کانادا، به دلیل کسب سودهای کلان از قیمت های بالای نفت و گاز طبیعی و پاداش دادن به سهامداران به جای سرمایه گذاری مجدد توسط سیاستمداران دو کشور مورد انتقاد قرار گرفته اند.
در بازخرید(buyback)، شرکت سهام خود را بازخرید می کند. این یک راه دیگر برای پاداش دادن به سهامدار جدا از سود سهام است. سهامداران می توانند سهام خود را در بازخرید مناقصه کنند و پول خود را پس بگیرند. اکثر بازخریدها با قیمت بالاتری نسبت به قیمت بازار انجام می شود و این برای سهامداران سودآور می شود)
اما سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گاز طبیعی غرب کانادا در سال جاری افزایش یافته و انتظار می‌رود در چند سال آینده با پیش‌بینی افزایش تقاضا از پروژه‌های جدید گاز طبیعی مایع ال ان جی در بریتیش کلمبیا و ایالات متحده، بیشتر شود. 
دو تولیدکننده گاز طبیعی در بریتیش کلمبیا اکنون قراردادهای بلندمدت تامین گاز به سواحل خلیج آمریکا برای صادرات ال ان جی دارند که به افزایش تولید بالادستی نیاز دارد. رگولاتور انرژی آلبرتا پیش بینی کرده است که هزینه های سرمایه ای برای نفت و گاز در سال جاری به 17 میلیارد دلار کانادا افزایش یابد که این رقم، افزایش 56 درصدی نسبت به سال 2021 داشت. انبریج اخیراً اعلام کرد که قصد دارد بین 6/3 تا 5/5 میلیارد دلار کانادا برای توسعه خطوط لوله گاز طبیعی خود در بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری کند. به لطف پروژه‌های جدید ال ان جی که انتظار می‌رود به زودی در بریتیش کلمبیا راه اندازی شود، نواحی غربی کانادا برای دهه‌ها منطقه مهمی برای تولید گاز خواهد بود و به جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داد. 

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.