براساس چشم اندازهای اقتصادی روسیه، این کشور انتظار دارد تا سال2026گاز خود را با نصف قیمت اروپا به چین بفروشد

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

روسیه انتظار دارد تا سه سال آینده، گاز طبیعی خط لوله خود را تقریبا نصف قیمت اروپا به چین بفروشد.

روسیه انتظار دارد تا سه سال آینده، گاز طبیعی خط لوله خود را تقریبا نصف قیمت اروپا به چین بفروشد. بر اساس چشم انداز اقتصادی تا سال2026که به نخست وزیر «میخائیل میشوستین» ارائه شد و توسط خبرگزاری بلومبرگ نیز مشاهده شد، انتظار می رود قیمت گاز برای چین در ســال آینده به طور متوســط 271.6دلار در هر1000متر مکعب در مقایسه با میانگین481.7دلار برای مشتریان در اروپا و ترکیه باشد. پیش بینی ها نشــان داد که شکاف قیمت تا ســال2026با کاهش تدریجی برای هر دو منطقه در همان حد باقی می ماند. سال گذشــته، روسیه گاز را به چین با میانگین قیمت277.1دلار در هر 1000متر مکعب فروخــت، در حالی که قیمت آن برای اروپا و ترکیه به طور متوسط983.8دلار بود. برای بازار اروپا، سهم قراردادهای مرتبط با قیمتهای نقدی و آتی در سالهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و قیمتها در سال2022در بحبوحه بحران انرژی اروپا به رکوردی رسیده است. در سال جاری، روســیه انتظار دارد گاز خود را به چین به طور متوسط 297.3دلار در هر1000متر مکعب بفروشد، در حالی که میانگین501.6 دلار برای ترکیه و مشتریان اروپایی باقی مانده است.
روسیه صادرات گاز خط لوله خود را در سال جاری97میلیارد متر مکعب می بیند که نسبت به بیش از131میلیارد متر مکعب در سال2022کاهش یافته است. انتظار میرود در سال2026در بحبوحه افزایش تدریجی منابــع از طریق اتصــال ،Power of Siberiaحجم به126میلیاردمتر
مکعب افزایش یابد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.