یک شرکت کشتی سازی چینی، بزرگترین حامل LNG جهان را با 57 درصد افزایش نسبت به ظرفیت معمول طراحی می کند

هفته سوم مهر 1402 خانه گاز ایران   

شرکت کشتی ســازیHudong-Zhonghuaچین در حال طراحی بزرگترین حاملLNGجهان اســت که هم بــرای افزایش ظرفیت و هــم افزایش کارایی عملیاتی ایجاد شــده اســت.

شرکت کشتی ســازیHudong-Zhonghuaچین در حال طراحی بزرگترین حاملLNGجهان اســت که هم بــرای افزایش ظرفیت و هــم افزایش کارایی عملیاتی ایجاد شــده اســت. این حامل در شرایطی طراحی می شود که حمل و نقلLNGتقاضای زیادی دارد و تولیدکنندگانی مانند قطر و ایالات متحده در حال توسعه گسترده هستند. قطر در حال اضافه کردن میدان شمالی خود برای افزایش تولید است که این امر همچنین به ثبت رکورد ســفارش برای حامل های جدید کمک می کند. در ایالات متحده، چندین پایانه صادراتی جدید برای ســواحل خلیج مکزیک برنامه ریزی شده است. علاوه بر این، سایر تأسیسات ایالات متحده در حال افزایش تولید هستند تا تقاضای رو به رشد واردات از چین و اروپا را برآورده کنند. بزرگترین کشتی های حامل ،LNGکشتی هایQ-Maxقطر هستند که ظرفیت266000میلیارد متر مکعب دارند. اکثر کشــتی هایی که امروزه ساخته میشــوند، حاملLNGمعمولی هستند که ظرفیت 174000مترمربع متر مکعب دارند. به نظر می رسد که اینها اقتصادی ترین و همه کاره ترین ها برای کار و با موثرترین سیستم های مهار و مدیریت گاز هستند. طرح جدید، ظرفیتLNGرا تا57درصد نسبت به طراحی معمولی تا ظرفیت271000میلیارد متر مکعب افزایش می دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.