نخست وزیر عراق: ما در حال گفتگو با شرکتهای انرژی آمریکایی جهت سرمایه گذاری در گاز طبیعی عراق هستیم

هفته اول آبان 1402 خانه گاز ایران   

«محمد شیعه السودانی»، نخستوزیر عراق در نیویــورک، دیداری بــا نمایندگان ده ها شرکت انرژی آمریکایی برای سرمایه گذاری بالقوه در بخش گاز طبیعی عراق داشت.

«محمد شیعه السودانی»، نخستوزیر عراق در نیویــورک، دیداری بــا نمایندگان ده ها شرکت انرژی آمریکایی برای سرمایه گذاری بالقوه در بخش گاز طبیعی عراق داشت. این مقام عراقی در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که دولت عراق برای ســرمایه گذاری در گاز و حضور فعال و قدرتمنــد در بازار گاز جدی است. الســودانی پیــش از این با شــرکتهای آمریکایــی که در منطقه نیمــه خودمختار کردستان عراق فعالیت کرده و قصد دارند در سایر مناطق عراق گسترش پیدا کنند، دیدار کرده است. وزیر امور خارجه آمریــکا، «بلینکن» دولت عراق را به ادامه توســعه پایدار منابع انرژی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی تشــویق کرد و همچنین بر حمایــت ایالات متحده از بازگشــایی خط لوله با ترکیه تأکید کرد. بلینکن از دولت عراق خواست به همکاری خود با دولت اقلیم کردســتان برای تقویت ثبات و انعطاف پذیری اقلیم کردستان ادامه دهد. عراق نیز علیرغم غنی بودن از نظر نفت و گاز، مجبــور به واردات گاز از کشــورهای همسایه از جمله ایران برای سوخت نیروگاه های خود شده است. عــراق فاقد تاسیســات فــرآوری گاز لازم برای فرآورش گاز همراه اســتخراج شده از میادین عظیم نفتی خود است و همچنان به ســوزاندن برخی از این حجــم گاز ادامه می دهد. همچنین عراق گاز و برق را از ایران وارد می کند، اما به دلیل تحریم های ایالات متحده بر بخش انــرژی ایران، در پرداخت آن ها با مشــکل مواجه شده است. ایالات متحده، در حالی که قراردادهای انرژی عراق و ایران برای تامیــن برق و گاز عراق را تایید می کند، بغداد را تحت فشار قرار داده است تا وابســتگی خود به واردات انرژی ایران را کاهش دهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.