وزارت نفت عراق از فسخ قرارداد با شرکت KOGASکره و جایگزینی با یک شرکت اوکراینی برای توسعه میدان گازی Akkas خبر داد

هفته اول آبان 1402 خانه گاز ایران   

«ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتــی پس از گفتگو با «رجب طیب اردوغان،» رئیس جمهور ترکیه گفت که گازپروم به شرکت گاز بوتاش ترکیه، نقشــه راه یک هاب گازی در ترکیه را داده است.

«ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتــی پس از گفتگو با «رجب طیب اردوغان،» رئیس جمهور ترکیه گفت که گازپروم به شرکت گاز بوتاش ترکیه، نقشــه راه یک هاب گازی در ترکیه را داده است. به گفته پوتین، روســیه همیشه یک تامین کننده قابل اعتماد و مسئول گاز بوده است و ما در نظر داریم تا به اقتصاد ترکیه سوخت ارزان، بسیار کارآمد و سازگار با محیط زیست ارائه دهیم. به همین منظور پیشنهاد ایجاد یک هاب گاز منطقه ای در ترکیه مطرح شده است. گازپروم پیش نویس نقشه راه برای اجرای این پروژه را به بوتاش داده اســت. پوتین افزود: ایجاد یک کارگروه مشــترک و همچنیــن هماهنگی چارچــوب قانونی عملیات و سیســتم مناقصــه و انتقال گاز خریداری شده در دستور کار است. همانطور که گزارش شــده است، پوتین در اکتبر  2022ابتکار عمل برای احداث خطوط لوله گاز اضافی در امتداد کف دریای سیاه از روسیه به ترکیه و همچنین ایجاد یک هاب گاز در مرز اتحادیه اروپا را ارائه کرد. این هاب می تواند جایگزینی برای مراکز دیگر جهت تعیین قیمت گاز در اروپا شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.