وزیر انرژی قطر: هدفگذاری ما تبدیل شدن به تولید کننده 40درصد از LNGجهان تا سال 2029است

هفته اول آبان 1402 خانه گاز ایران   

شرکت مهندســی دریایی Bomescچین، قراردادی  220میلیون دلاری برای توســعه یک پــروژه نفــت و گاز دریایــی در قطر با ، ارائه دهندهServizi Energia Italiaشرکت خدمات میدان نفتی چندملیتی ایتالیا امضا کرد.

شرکت مهندســی دریایی Bomescچین، قراردادی  220میلیون دلاری برای توســعه یک پــروژه نفــت و گاز دریایــی در قطر با ، ارائه دهندهServizi Energia Italiaشرکت خدمات میدان نفتی چندملیتی ایتالیا امضا کرد. این اقدام نشــان دهنــده گامی دیگر در افزایش علاقــه چین به انرژی خاورمیانه است. شرکتBomescو دیگر شرکت های انرژی چینی، علاقه خود را به خاورمیانه، به ویژه قطر، برای بازگشــت به سودآوری در بخش انرژی وLNGنشان داده اند. شرکت قطر انرژی نیز در ماه ژوئن قراردادی  27ســاله با شــرکت ملی نفت چین برای
تامیــن 4میلیون تن LNGدر ســال امضا کرد. بر اساس بیانیه «ســعد الکعبی» وزیر انرژی، قطر در ماه ژوئیه اعلام کرد که برنامه این کشــور امضای حجم بی ســابقه ای از قراردادهای بلندمدت  LNGاســت و برای انجام این کار به کشورهای آسیایی از جمله چین چشم دوخته است. قطر در حال حاضر یکی از صادرکنندگان پیشرو  LNGدر جهان است و هدف خود را تامین40درصد از تولید LNGجهان تا سال2029تعیین کرده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.