عرضه ال ان جی از پروژه های جدید آمریکا به اروپا دو سال دیگر طول خواهد کشید.

هفته سوم آذر1401 خانه گاز ایران   

در حالی که ایالات متحده بخشی از شکاف عرضه را با صادرات مقادیر زیادی گاز طبیعی مایع از هفت تاسیسات خود پر کرده است، بازارهای جهانی برای عرضه جدید ال ان جی از پروژه های جدید باید حداقل دو سال دیگر منتظر بمانند.

در حالی که ایالات متحده بخشی از شکاف عرضه را با صادرات مقادیر زیادی گاز طبیعی مایع از هفت تاسیسات خود پر کرده است، بازارهای جهانی برای عرضه جدید ال ان جی از پروژه های جدید باید حداقل دو سال دیگر منتظر بمانند. سه پروژه در مقیاس بزرگ که به بیش از 30 میلیارد دلار بودجه نیاز دارند، اکنون در تگزاس و لوئیزیانا در حال ساخت هستند، اما هیچ یک در سال آینده آماده نخواهند شد.
 انتظار می رود دو پروژه، گلدن پس انرژی در تگزاس، و فاز اول ال ان جی پلاکماینس در امتداد رودخانه می سی سی پی در حدود 25 مایلی جنوب نیواورلئان، تولید خود را در سال 2024 آغاز کنند. پروژه سوم توسط چینر انرژی، بزرگترین صادرکننده ال ان جی ایالات متحده، گسترش تاسیسات در کورپس کریستی است که تا اواخر سال 2025 تولید را آغاز نمی¬کند.
گلدن پس در سال 2011 فعالیت تجاری خود را به عنوان پایانه واردات آغاز کرد، اما انقلاب شیل و افزایش تولید گاز طبیعی ایالات متحده باعث تغییر صادرات شد. گلدن پس یک سرمایه گذاری مشترک بین قطر انرژی و اکسون موبیل است. قطر 70 درصد از تولید و اکسون 30 درصد از تولید را در اختیار خواهد گرفت. پس از تکمیل، سه واحد تولیدی این پروژه، 18 میلیون تن ال ان جی در سال یا بیش از 230 محموله تولید خواهند کرد. 
ونچر گلوبال در ماه می 2/13 میلیارد دلار برای ساخت فاز اول پایانه صادراتی پلاکماینس خود تأمین مالی کرد.  این پروژه سالانه 10 میلیون تن ال ان جی تولید خواهد کرد.
چینر انرژی، بزرگترین صادرکننده ال ان جی ایالات متحده، در ماه ژوئن 5/5 میلیارد دلار تأمین مالی برای توسعه تاسیسات  خود در  کورپس کریستی دریافت کرد. این شرکت انتظار دارد که به دلیل سود حاصل از صادرات رو به رشد، بتواند هزینه های باقیمانده خود را تامین کند. این پروژه تولید را 10 میلیون تن در سال افزایش می دهد و حدود 130 محموله اضافه می کند. چینر انرژی انتظار دارد تا پایان سال 2025 تولید خود را آغاز کند.  پس از تکمیل، چنیر انرژی قادر خواهد بود سالانه 55 میلیون تن ال ان جی تولید و صادر کند. این حجم به شرکت اجازه می دهد تا همچنان به عنوان بزرگترین صادرکننده ال ان جی ایالات متحده و دومین صادرکننده بزرگ در جهان باقی بماند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.