پس از پایان اعتصاب در تاسیسات LNGاسترالیا، در پایان سپتامبر قیمت گاز طبیعی اروپا کاهش یافت

هفته اول آبان 1402 خانه گاز ایران   

در اوایل روز جمعه  22سپتامبر  2023پس از اینکه شــورون و اتحادیه های کارگری اختلافات کاری را حل و فصــل کردند که منجر به لغــو اعتصابات در دو تاسیسات بزرگ صادرات LNG در استرالیا شد، قیمت شاخص گاز طبیعی در اروپــا و بریتانیا کاهش یافت.

در اوایل روز جمعه  22سپتامبر  2023پس از اینکه شــورون و اتحادیه های کارگری اختلافات کاری را حل و فصــل کردند که منجر به لغــو اعتصابات در دو تاسیسات بزرگ صادرات LNG در استرالیا شد، قیمت شاخص گاز طبیعی در اروپــا و بریتانیا کاهش یافت. قیمت های اروپایــی در هفته های اخیر به دلیل اعتصابات در استرالیا، کاهش جریان خط لوله از نروژ به دلیل تعمیر و نگهداری و نقــص در تاسیســات بزرگ صــادراتLNGایالات متحده، نوســانات زیادی را تجربه کرده است. روز جمعــه، بــا پایــان یافتن اختــلاف کارگری در اســترالیا، قیمت ها کاهــش یافت، زیرا خطرات ناشــی از اختلال در دو کارخانــه شــورون، گورگون و وتســتون، که بیش از  5درصد از عرضه جهانی  LNGرا تشکیل می دهند، کمتر شد. به طور جداگانه، قیمت گاز اروپا نیز پــس از از ســرگیری تولید میدان گازی بزرگ ترول در نروژ و افزایش جریــان به اروپا پس از یــک دوره طولانــی تعمیر و نگهداری، تضعیف شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.