بلومبرگ: افزایش قراردادهای خریدLNGچین در سال،2023این کشور را به بزرگترین وارد کنندهLNGجهان تبدیل کرده است

هفته اول آبان 1402 خانه گاز ایران   

چین در سالهای اخیر خرید گاز طبیعی خود و همچنین تسهیل ساخت و ساز را افزایش داده است تا از تامین انرژی کافی در دوران گذار سبز خود مطمئن باشد.

چین در سالهای اخیر خرید گاز طبیعی خود و همچنین تسهیل ساخت و ساز را افزایش داده است تا از تامین انرژی کافی در دوران گذار سبز خود مطمئن باشد. بر اساس محاســبات بلومبرگ، این کشور به دنبال امضای قراردادهای بیشــتر برای جلوگیــری از کمبودهای آینــده و کاهش وابستگی به تحویل تک محموله است، به طوری که 33درصــد از حجم بلندمدت گاز طبیعی مایع شده جهانی به چین می رسد. دادههای جمع آوری شــده توسط بلومبرگ نشان میدهد که چین در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین واردکنندهLNGدر سراسر جهان در سال  2023است، زیرا شرکتهای چینی توافق کردهاند برای ســومین سال متوالی بیشتر از هر کشور دیگری خرید کنند. به گفتــه «لو زوکســیان»، رئیس اطلاعات و تحقیقات موسســه تحقیقات اقتصاد و توسعه سینوپک، امنیت انرژی همیشه برای چین یک اولویت بوده اســت و این کشور تلاش می کند تا از کمبود انرژی جلوگیری کند و در عین حال به رشد اقتصادی کمک کند. همچنین از آنجایی که شرکت های چینی در حال امضای قراردادهای بیشتری هستند، کنترل بیشــتری بر عرضه جهانی  LNGبه دســت می آورند و چین نقــش کلیدی در ایجاد تعادل در بازار ایفا می کند. به گفته شرکت مشاوره نروژی ریستاد انرژی، وارداتLNGچیــن تا ســال2033ممکن اســت به  138میلیون تن افزایش یابد که ً تقریبادو برابر میزان فعلی است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.