نواک: روسیه نقشه راه ایجاد یک هاب گازی را برای ترکیه ارسال کرده و پس ازتائید ترکیه، عملیاتی خواهد شد

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

به گفته «الکســاندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه، این کشور نقشه راه ایجاد هاب گازی را برای ترکیه تهیه و ارسال کرده است و به محض امضای آن، طبق برنامه عملیاتی اجرا خواهد شد. نواک خاطرنشــان کــرد که این پــروژه در درجه اول شــامل ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیکــی گاز در ترکیــه اســت.

به گفته «الکســاندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه، این کشور نقشه راه ایجاد هاب گازی را برای ترکیه تهیه و ارسال کرده است و به محض امضای آن، طبق برنامه عملیاتی اجرا خواهد شد. نواک خاطرنشــان کــرد که این پــروژه در درجه اول شــامل ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیکــی گاز در ترکیــه اســت. تامین کننــدگان زیادی، از جمله روســیه، در آنجا وجود دارد. اما مصــرف کنندگان زیادی نیز مانند ترکیــه و کشــورهای اروپایی وجود دارند. در اکتبر سال« ،2022ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه، ایده ایجاد یک هاب در خاک ترکیه را مطرح کرد، جایی که می توان حجم از دســت رفته ترانزیــت گاز از طریق نورد اســتریم را تغییر داد. مقامات ترکیه اعلام کردند که از نظر زیرساخت ها ، تقریبا همه چیز برای اجرای پروژه زیرساخت های هاب در این کشور آماده است، اما اصلاح قانون ضروری است. اولین تصمیمات قانونی در آوریل اتخاذ شــد و مربوط به فعالیت های شرکت نفت و گاز بوتاش ترکیه و سایر تامین کنندگان بود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.