بلومبرگ: با فروکش کردن بحران عرضه در اروپا، برنامه های آذربایجان برای افزایش صادرات گاز به اروپا تا سال 2027ممکن است با موانعی روبرو شود

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

به گزارش بلومبرگ،برنامه آذربایجان برای افزایش صادرات گاز طبیعی به اروپا تا سال 2027ممکن است با موانعی روبرو شود.

به گزارش بلومبرگ ، برنامه آذربایجان برای افزایش صادرات گاز طبیعی به اروپا تا سال 2027ممکن است با موانعی روبرو شود. آذربایجان پیش از آنکه بتواند میلیاردها دلار برای افزایش تولید گاز سرمایه گذاری کند، هنوز قراردادهای بلندمدتی را که نیاز دارد،تضمین نکرده اســت. پس از بحران میان روســیه و اوکراین، آذربایجان با بیش از ده کشور اروپایی به مذاکره پرداخت، اما تاکنون شرایط این معامله ها قطعی نشده است. تغییر در برنامه هــای آذربایجان زمانی رخ داده که بحران انرژی اروپا پس از اختلالات عرضه و قیمت های بی ســابقه در ســال 2022فروکش کرده است. با این وجود اروپا همچنان به گاز نیاز دارد، اما آذربایجان ممکن است برای دستیابی به توافقات بلندمدت مورد نیاز برای حمایت از مخارج زیرساختی، وقت کافی نداشته باشد. در حال حاضر، مشــتریان در اروپا تمایلی به متعهد شدن به استفاده از سوختهای فسیلی برای مدت طولانی ندارند و در چند ســال آینده، جریان گاز از منابع دیگر مانند قطر و ایالات متحده تامین خواهد شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.