خط لوله گاز میان آذربایجان و ترکیه با ظرفیت 2میلیون مترمکعب و با هدف تامین گاز نخجوان، تا پایان سال 2024تکمیل می شود

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

بر اســاس یادداشت تفاهم امضا شده بین آذربایجان و ترکیه در دسامبر ،2020خط لوله جدیدی در حال ساخت است و انتظار می رود تا پایان سال2024تکمیل شود.

بر اســاس یادداشت تفاهم امضا شده بین آذربایجان و ترکیه در دسامبر ،2020خط لوله جدیدی در حال ساخت است و انتظار می رود تا پایان سال2024تکمیل شود. ساخت و ساز به طور رسمی در مراسمی در نخجوان در25ســپتامبر با حضــور، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجــان و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه آغاز شــد که شــاهد امضای توافق نامه هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل و مسکن عمومی بود. هدف از ســاخت این خط لوله آن است که پس از تکمیل ســاخت، به آذربایجان این امکان را دهــد تا گاز نخجــوان را از طریق ترکیه، تامین کند و وابستگی این منطقه به ً گاز ایران را که، مســتقیمااز طریق یک خط لوله جداگانه وارد میشود ، پایان دهد. تقاضای ســالانه گاز نخجــوان حدود500 میلیون متر مکعب در ســال گزارش شــده اســت و ظرفیت خط لوله در حال احداث، حدود  2میلیون متر مکعب در روز یا حدود 730میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.