کویت و عربستان سعودی برای توسعه میدان گازی آرش (الدوره) همکاری می کنند

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

کویت قصد دارد تولید نفت خود را طی چهار ســال به3.15میلیون بشکه در روز برساند؛ تولید گاز طبیعی خود را در همان بازه زمانی70 درصد افزایش دهد و اعلام کرده قصد دارد با افزایش انبوه تولید درسال های آینده، به یکی از تولیدکنندگان اصلی اوپک تبدیل شود.

کویت قصد دارد تولید نفت خود را طی چهار ســال به3.15میلیون بشکه در روز برساند؛ تولید گاز طبیعی خود را در همان بازه زمانی70 درصد افزایش دهد و اعلام کرده قصد دارد با افزایش انبوه تولید درسال های آینده، به یکی از تولیدکنندگان اصلی اوپک تبدیل شود. این امر با سرمایه گذاری های کلان در این بخش و گسترش بخش های بالادستی و پایین دستی آن پشتیبانی می شود. طرح کویت برای افزایش تولید نفت و گاز با اعلام «ســعد البراک،» وزیر نفت این کشور، که اســتراتژی جدیدی برای افزایش تولید از طریق توسعه میدان گازی الدوره با مشارکت عربستان سعودی اعلام کرد، مورد توجه قرار گرفته است. شرکت نفت کویت KPCکه تحت حمایت دولت است، سرمایه گذاری410میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده است که هدف آن رسیدن به تولید4میلیون بشکه در روز تا سال 2035است. تخمین زده می شود میدان الدوره، که ایران نیز سهمی در آن دارد، حدود20تریلیون فوت مکعب ذخایر ثابت داشته باشد و انتظار میرود تا سال2029به بهرهبرداری برسد. علی رغم تغییرات جهانی به سمت انرژی های تجدیدپذیر، کویت به شدت در صنعت نفت و گاز خود سرمایه گذاری می کند و در بخش خط لوله پروژه هایی در دست اجرا دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.