وزیر انرژی قطر: قطر ال ان جی از سال 2026به مدت 27سال، سالانه 3/5میلیون تن ال ان جی به فرانسه عرضه خواهد کرد

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

قطر انرژی و توتال انرژی دو قرارداد بلندمدت ال ان جی امضا کرده اند که براساس آن قطر از سال 2026و به مدت 27سال، سالانه3.5 میلیون تن ال ان جی به فرانسه عرضه خواهد کرد.

قطر انرژی و توتال انرژی دو قرارداد بلندمدت ال ان جی امضا کرده اند که براساس آن قطر از سال 2026و به مدت 27سال، سالانه3.5 میلیون تن ال ان جی به فرانسه عرضه خواهد کرد. «سعد شریدا الکعبی،» وزیر انرژی قطر گفت: «این دو قرارداد جدید که با شــریک خود توتال انرژی امضا کردهایم، تعهد مستمر ما را به بازارهای اروپایی و به طور خاص به بازار فرانسه نشان میدهد و در نتیجه به امنیت انرژی فرانسه کمک میکند.» پس از قراردادهای 27ساله با شرکت چینی سینوپک و شرکت ملی نفت چین ( CNPC)،قرارداد با توتال انرژی اولین قرارداد27ســاله قطر انرژی برای تامین ال ان جی به اروپا است . در اوایل اکتبر، قطر بزرگترین پروژه ال ان جی جهان، پروژه توسعه میدان شــمالی را آغاز کرد که ظرفیت صادرات این کشــور کوچک خلیج فارس را تا سال2027به میزان48میلیون تن در سال (mmtpa) افزایش میدهد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.