قراردادهای اخیر قطر ال ان جی نشان می دهد که آسیا در استراتژی بلندمدت صادرات ال ان جی قطر نقش اساسی دارد

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

با وجود اینکه قطر به دنبال تقویت صادرات گاز طبیعی به اروپا است، آسیا هم برای اســتراتژی صادرات بلندمدت ال ان جی قطر، حیاتی خواهد بود.

با وجود اینکه قطر به دنبال تقویت صادرات گاز طبیعی به اروپا است، آسیا هم برای اســتراتژی صادرات بلندمدت ال ان جی قطر، حیاتی خواهد بود. بر اساس بررسی قراردادهای اخیر ال ان جی که توسط قطرانرژی امضا شده است، کشور متعهد به فروش بسیار بیشترLNG به خریداران آسیایی در مقایسه با خریداران اروپایی است. قطرانرژی دو قرارداد بزرگ برای فروش سالانه 2.0میلیون تن ال ان جی به آلمان امضا کرد. علاوه بر این، شــرکت دو قرارداد کلیدی با سینوپک و شــرکت ملی نفت چین برای تحویل8.0میلیون تن در سال ال ان-جی به مدت27سال از سال2026دارد و قرارداد جدیدی را با شرکت پتروبانگلا بنگلادش برای فروش سالانه1.8میلیون تن ال ان جی به مدت15سال از سال2026امضا کرده است. قطر در حال مذاکره با خریداران آسیایی برای خرید بلندمدت عرضه است. شرکتPTTتایلند که تحت یک قرارداد20ساله ، سالانه2.0 میلیون تن ال ان جی از قطرانرژی وارد می کند، در حال مذاکره برای امضای یک قرارداد بلندمدت جدید است. شرکت GAILهند نیز در حال مذاکره برای تضمین قراردادی با قطرانرژی برای خرید حداقل 1.0میلیون تن در هر سال ال ان جی برای بیش از20سال است. سایر بازارهای نوظهور از جمله ویتنام و فیلیپین هم به دنبال واردات ال ان جی تحت قراردادهای بلندمدت هستند، اگرچه هنوز این اطمینان وجود ندارد که آنها به دنبال واردات از قطر باشند. »

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.