تصمیم روسیه برای ساخت تاسیسات LNGمورمانسک توسط نواتک

هفته دوم آبان 1402 خانه گاز ایران   

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه گفت که تصمیم برای ساخت کارخانه ال ان جی مورمانسک گرفته شده است و افزود که روسیه در استراتژی خود قصد توسعه ال ان جی را دارد.

«الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه گفت که تصمیم برای ساخت کارخانه ال ان جی مورمانسک گرفته شده است و افزود که روسیه در استراتژی خود قصد توسعه ال ان جی را دارد. روسیه در حال حاضر33میلیون تنLNGتولید مــی کند و ال ان جی قطب شــمال2نیز در حال ساخت است. ظرفیت تاسیسات ال ان-جی مورمانسک20میلیون تن است. نواک همچنین گفت که شرکت ها در حال ســاخت ناوگانی برای صادرات ال ان جی ، هم با شــرکای خارجی و هم با کارخانه های کشتی ســازی روســی، از جمله Zvezda هستند. «کریل پولوس،» معاون مدیر گازپروم گفت که صادرات بی رویــه گاز طبیعی مایع می تواند منجر به کمبود در بازار داخلی روســیه شود. نواتک در حال برنامه ریزی یک کارخانه ال ان جی در مورمانسک با ظرفیت6.8میلیون تن اســت. برق مازاد تولید شــده توسط نیروگاه هسته ای کولا، کمپرسورهای نیروگاه LNGرا تامیــن می کند و باید یک خط لوله  1300کیلومتری برای تامین گاز مورمانسک ساخته شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.