وزارت نفت عراق: ظرفیت تولید میدان گازی سیبا در بصره از 60میلیون به 100میلیون فوت مکعب در روز خواهد رسید

هفته چهارم آبان 1402 خانه گاز ایران   

خبرگزاری عراق به نقل از بیانیه وزارت نفت این کشور گزارش داد که شرکت دولتی نفت بصره قصد دارد ظرفیت تولید میدان گازی سیبا در بصره را از60میلیون فوت مکعب در روز به 100میلیون فوت مکعب استاندارد در روز برساند.

خبرگزاری عراق به نقل از بیانیه وزارت نفت این کشور گزارش داد که شرکت دولتی نفت بصره قصد دارد ظرفیت تولید میدان گازی سیبا در بصره را از60میلیون فوت مکعب در روز به 100میلیون فوت مکعب استاندارد در روز برساند. به گفته «حیان عبدالغنی،» وزیر نفت عراق، میدان سیبا یکی از میدانهای گازی مهم اســت؛ چراکه  ۱۲۰۰تن گاز مایع (LPG) و ۱۰۰۰بشــکه میعانات گازی تولید میکند. همچنین تاسیســات میدانی آن نوعی فناوری پیشرفته است و برای افزایش حجم گاز سرمایهگذاری شده از میدان مرزی، به حفاری افقی متوسل میشود. این کشور که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک اســت، در حالی به دنبال افزایش تولید گاز خود می باشــد که برای تغذیه شــبکه برق داخلی، به شدت به واردات متکی است. شرکت انرژی کرســنت پترولیوم مستقر در شــارجه و وزارت نفت عراق سه توافقنامه را برای توســعه میادین نفت و گاز به اجرا گذاشتند. انتظار می رود که کرسنت پترولیوم که سه قرارداد  20ساله را در ماه فوریه امضا کرد، ظرف مدت یک سال و نیم، روزانه 400 میلیون فوت مکعب استاندارد گاز طبیعی تولید کند.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند که تقاضای برق عراق بین سالهای  2019تا  2030دو برابر خواهد شد و انتظار میرود با افزایش جمعیت بیش از یک میلیون نفر در سال، کمبود عرضه این کشور افزایش یابد؛ چراکه تقاضای برق کشور در تابستان از 35 گیگاوات فراتر می رود، اما نیروگاه ها و شبکه مستهلک شده آن تنها می توانند حدود25 گیگاوات برق تولید کنند که در نتیجه قطعی طولانی مدت برق و استفاده از ژنراتورهای دیزلی خصوصی، بــرق گران قیمت و آلوده ایجاد می کند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.