مدیرعامل کویت پترولیوم از تکمیل عملیات مهندسی و توسعه در میدان گازی الدوره (آرش) در سال 2024خبرداد

هفته چهارم آبان 1402 خانه گاز ایران   

مدیرعامل کویت پترولیوم (KPC) گفت که کویت و عربستان سعودی قصــد دارند قبل از مرحله ( FID)تصمیم نهایی ســرمایه گذاری، کار مهندسی و توسعه در میدان گازی الدوره را در سال2024تکمیل کنند.

مدیرعامل کویت پترولیوم (KPC) گفت که کویت و عربستان سعودی قصــد دارند قبل از مرحله ( FID)تصمیم نهایی ســرمایه گذاری، کار مهندسی و توسعه در میدان گازی الدوره را در سال2024تکمیل کنند. با وجود اختلافات حل نشــده بین عربستان سعودی و کویت از یک
طرف، و از سوی دیگر اختلافات این دو کشور با ایران، در مورد حقوق توسعه میدان مورد مناقصه، کار ادامه دارد. کویت و عربستان سعودی می گویند الدوره در منطقه بی طرفی قرار دارد که دو کشور با یکدیگر مشترک هستند، در حالی که بخشی از این میدان در داخل آب های ایران نیز قرار دارد. دو کشور انتظار دارند که الدوره روزانه1میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تولید کند که به طور مساوی بین آنها تقسیم شود، اگرچه هیچ جدول زمانی برای اولین گاز ارائه نشده است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.