شل با خرید سالانه 1/6میلیون تن LNGبه بزرگترین خریدار عمان ال ان جی تبدیل میشود

هفته چهارم آبان 1402 خانه گاز ایران   

Shell International Trading از سال 2025 تا  2034ســالانه  1.6میلیون تن ال ان جی از عمان ال ان جی خریداری خواهد کرد که باعث می شود شــل بزرگترین ال ان جی از عمان ال ان جی باشد.

Shell International Trading از سال 2025 تا  2034ســالانه  1.6میلیون تن ال ان جی از عمان ال ان جی خریداری خواهد کرد که باعث می شود شــل بزرگترین ال ان جی از عمان ال ان جی باشد.  Shell Gas BV، یکی از شــرکتهای تابعه Shell plcو دیگر شــرکای ســرمایه گذاری Oman LNG LLC، قــرارداد اصلاح شــده سهامداران را برای عمان  LNGامضا کردند که کسبوکار را پس از سال  ۲۰۲۴گسترش میدهد. علاوه بر این، عمان الانجی توافقنامه های مختلفی را امضــا کرد تا تامیــن گاز خود را تا ســال  2034تضمین کند. بر اســاس این قراردادها، گاز شــل با  30درصد سود، بزرگترین سهامدار خصوصی ال ان جی عمان باقی خواهد ماند و به نقش خود به عنوان مشاور فنی دولت ادامه خواهد داد. «زوئه یوجنوویچ،» مدیر شــرکت گاز شل، گفت که شل به نقش خود به عنوان بزرگترین سهامدار خصوصی، خریدار و مشاور فنی در عمــان ال ان جی افتخار مــی کند و معتقد است که نقش ال ان جی در سیستم انرژی به رشــد خود ادامه خواهد داد و این نقطه عطف بیشتر نشان دهنده تعهد ما به تجارت گاز یکپارچه و عمان به عنوان مرکز اصلی شل است.
در عمان، شل در شرکت توسعه نفت عمان با  34درصد سهام و شــرکت بازاریابی شل عمان با  49درصد ســهام نیز سهم دارد. در ژانویه ،2023شل شروع به تولید گاز از میدان مبــروک در بلوک 10کرد که بر اســاس این انتشار،  53.45درصد از سهام آن متعلق به شرکت شل است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.