امضا قرارداد بلند مدت قطر انرژی با شل برای عرضه سالانه 3/5میلیون تن LNGبه هلند از سال 2026

هفته چهارم آبان 1402 خانه گاز ایران   

شــل اخیرا دو قرارداد بلندمــدت خرید و فروش ال ان جی بــا ،QatarEnergyامضا کرده است تا سالانه تا3.5میلیون تن LNG از قطر به هلند عرضــه کند.

شــل اخیرا دو قرارداد بلندمــدت خرید و فروش ال ان جی بــا ،QatarEnergyامضا کرده است تا سالانه تا3.5میلیون تن LNG از قطر به هلند عرضــه کند. مدت قراردادها  27سال است و تحویل ال ان جی به پایانه هلند گیت ال ان جی ، واقع در بندر روتردام، در سال2026آغاز خواهد شد. این معاملات نشان دهنده اهمیت فزاینده ال ان جی در ترکیب انرژی اروپا است. ال ان جی یک سوخت پاک و کارآمد است که می تواند به اروپا کمک کند تا وابستگی خود را به گاز وارداتی خط لوله از روسیه کاهش دهد. برای شل، این معامله بخشی از استراتژی آن برای گسترش سبد ال ان جی و پاسخگویی بــه تقاضای فزاینــده ال ان جی از ســوی مشــتریان خود در سراسر جهان است. این شــرکت همچنین در حال سرمایه گذاری در توســعه زیرســاختهای ال ان جی خود، مانند پایانه هلندی گیــت ال ان جی برای حمایت از رشد بازار ال ان جی است. برای قطر انرژی، این معامله نشــانه تعهد آن به تامین تقاضــای فزاینده ال ان جی از اروپا است. قطر، بزرگترین صادرکنندهLNG در جهان، سرمایه گذاری زیادی برای توسعه ظرفیت تولید خود دارد. انتظار می رود این شرکت تا ســال  2027ظرفیت تولید ال ان جی خود را از  77میلیون تن در سال به 126 میلیون تن در سال افزایش دهد. این قراردادهــا همچنین یک تحول مثبت برای اروپا اســت، زیرا به کاهش وابستگی این قاره به گاز روسیه کمک خواهد کرد. به طور کلی، قراردادهای جدید تامین ال ان جی بین قطر و شــل یک تحول مثبت برای هر دو طرف و برای اروپا است. این معاملات به بهبود امنیت انرژی و تنوع بخشیدن به منابع انرژی کمک خواهــد کرد، که اهداف مهمی برای هر سه طرف محسوب می شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.