پس از انعقاد ســومین قرارداد گازی قطر با اتحادیه اروپا و مذاکرات نفتی قزاقســتان با کرواسی، شکاف انرژی بین اروپا و روسیه در حال افزایش است

هفته چهارم آبان 1402 خانه گاز ایران   

قطر ســومین قرارداد تامیــن گاز خود را با اتحادیه اروپا امضا کرده است و قزاقستان در حال مذاکره برای مسیر نفتی جدید است.

قطر ســومین قرارداد تامیــن گاز خود را با اتحادیه اروپا امضا کرده است و قزاقستان در حال مذاکره برای مسیر نفتی جدید است. Shell  و TotalEnergies پــس از توافــق برای خرید ال ان جی از قطر، شــرکت انرژی ایتالیایی  Eniنیز با انعقــاد یک قرارداد 27 ســاله با  QatarEnergyموافقت کرد. این قرارداد شامل یک میلیون تن LNGدر سال اســت و تحویل آن از ســال2026آغاز می شود. LNGاز بزرگترین میدان گازی جهان در خلیج فارس به پایانه شناور LNGایتالیا در بندر پیومبینو (توسکانی) تحویل داده می شود. در همین حــال، طبق گــزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، این کشــور مذاکراتی را با دولت کرواســی بــرای افزایش صادرات نفت قزاقستان از طریق خط لوله نفتی آدریا آغاز خواهد کرد. در حال حاضر  70درصد از صادرات نفت قزاقستان به اتحادیه اروپا می رود. قزاقستان آماده گسترش صادرات  خود و کمک به کاهش بحران جهانی انرژی است.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.