ترکمنستان توافقنامه 5ساله ای را جهت عرضه سالانه 10میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به عراق امضا کرد

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

مقامات دو کشور ترکمنستان و عراق8نوامبر در نشســتی در عشــق آباد توافقنامه ای را مبنی بر عرضه سالانه  10میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنســتان به عراق به مدت پنج ســال منعقد کردند.

مقامات دو کشور ترکمنستان و عراق8نوامبر در نشســتی در عشــق آباد توافقنامه ای را مبنی بر عرضه سالانه  10میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنســتان به عراق به مدت پنج ســال منعقد کردند. در این سند اشاره شده است که منابع تحت طرح سواپ گازی از طریق خاک ایران تامین خواهد شد.  24آگوست مذاکره خرید گاز ترکمنستان از سوی عراق طی مذاکره بین مقامات دو کشور انجام شد. آن زمان نمایندگان عراقی اعلام کردند که تقاضا برای خرید گاز ترکمنستان به دلیل رشد زیرســاختهایی که در عراق وجود دارد، هر روز بیشــتر میشود و عراق علاقه مند است که قرارداد  5ساله خرید گاز با ترکمنستان را امضاء کند. وزرای انرژی دو کشور ترکمنســتان و عراق تفاهم نامهای را در این زمینه در9اکتبر امضاء کردند و بغداد اعلام کرد که نیاز بــه 10میلیارد متر مکعب گاز دارد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.