ترکیه یک مخزن جمع آوری گاز 280 تنی در دریای سیاه نصب کرد

هفته چهارم آذر1401 خانه گاز ایران   

طبق گزارشات، ترکیه به منظور جمع¬آوری گاز دریای سیاه از چاه ها، یک مخزن 280 تنی را در  عمق 2200 متری دریا نصب کرد که طی عملیات 20 ساعته، گاز را از چاه های دریای سیاه جمع آوری و به خط لوله اصلی متصل می¬کند. 

طبق گزارشات، ترکیه به منظور جمع¬آوری گاز دریای سیاه از چاه ها، یک مخزن 280 تنی را در  عمق 2200 متری دریا نصب کرد که طی عملیات 20 ساعته، گاز را از چاه های دریای سیاه جمع آوری و به خط لوله اصلی متصل می کند. 
پیش از این، روزنامه صباح در اوایل سال جاری گزارش داد که ترکیه 10 میلیارد دلار در پروژه استخراج و انتقال 540 میلیارد متر مکعب گاز از میدان گاز طبیعی ساکاریا در دریای سیاه سرمایه گذاری خواهد کرد. قرار است اولین گاز از این میدان در سال 2023 وارد ترکیه شود. «دونمز»، وزیر انرژی ترکیه، گزارش داده است که ارزش تخمینی گاز کشف شده در دریای سیاه 400 میلیارد دلار است. گزارش ها حاکی از آن است که خدمه شرکت نفت ترکیه، (TPAO) به صورت شبانه روزی در میدان گازی ساکاریا که گمان می رود بزرگترین کشف گاز طبیعی در تاریخ ترکیه باشد، کار می کنند.

 

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.