با امضای دومین قرارداد بلندمدت عرضه LNG قطر به چین حجم صادرات LNG از 3به7 میلیون تن در سال خواهد رسید

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

قطر انرژی قــرارداد جدیدی را با شــرکت پتروشــیمی چین (ســینوپک) برای عرضه  4میلیون تن در ســال ال ان جی ( LNG) از دو پروژه توســعه میدان شمالی امضا کرده است.

قطر انرژی قــرارداد جدیدی را با شــرکت پتروشــیمی چین (ســینوپک) برای عرضه  4میلیون تن در ســال ال ان جی ( LNG) از دو پروژه توســعه میدان شمالی امضا کرده است. توافق نامه ای که در شــانگهای امضا شد، 7تعهد خریــد چین به این پــروژه ها را به میلیون تن در ســال ال ان جی افزایش می دهد. هر دو قرارداد27سال اعتبار دارند. این قرارداد نشــان دهنده تعهد پایدار بین دو کشــور اســت که نه تنها تامین طولانی مدت گاز سینوپک را تضمین می کند، بلکه سهم این شرکت در پروژه توسعه گاز میدان شــمالی را نیز تقویت می کنــد. تقاضای آسیایی عمدتاناشی از فعالیت اقتصادی رو به رشد چین است. دولت قطر قاطعانــه از نقش گاز طبیعی به عنوان یکی از اجزای اصلی هر ترکیب انرژی در مســیر گذار انرژی واقعی حمایت کرده است. شــرکت چینی در چارچوب این توافقنامه ســهمی معادل پنج درصد از سهام بخش شــرقی میدان شــمالی با ظرفیت هشت میلیون تن گاز در سال دریافت خواهد کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.