وزارت خارجه روســیه: روسیه تا سال ،2035 ســهم 20 درصدی از بازار جهانی LNG داشته و پروژه های کلان رها نخواهند شد

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

«ماریا زاخــارووا» ســخنگوی وزارت امور خارجه روســیه گفت، روسیه بر طرح بزرگ خود بــرای افزایش تولیــد  LNGعلیرغم تحریمهای ایالات متحده در مورد یک پروژه بزرگ تاکید میکند.

«ماریا زاخــارووا» ســخنگوی وزارت امور خارجه روســیه گفت، روسیه بر طرح بزرگ خود بــرای افزایش تولیــد  LNGعلیرغم تحریمهای ایالات متحده در مورد یک پروژه بزرگ تاکید میکند. در حالی کــه ایالات با انگیزه تحت فشــار گذاشتن بیشــتر مسکو، بســته تحریمی دیگــری را وضع کرده که طی آن ، شــرکتی که در پروژه25میلیارد دلاری 2-LNGقطب شمال درگیر اســت هدف قرار می گیرد، اما روســیه قصد ندارد برنامه های خود را برای افزایش تولیدLNGبه۱۰۰میلیون تن در روز کاهش دهد. زاخارووا با اشــاره به شرکت نواتکArctic 2-LNGگفــت: «هیــچ کس در کشــور ما برنامه های کلان برای این پروژه یا پروژه های مشــابه را رها نمیکند. توسعه زیرساخت هایLNGاولویت ما در بخش انرژی است. وی گفت، شرکت های روسی قبلاآموخته اند که چگونه اجازه ندهند این تحریمها مانع توسعه شوند. روسیه قصد دارد تا سال2035 حدود20درصد از بازار جهانیLNGرا به خود اختصاص دهد که از سهم فعلی  8 درصدی آن بیشتر است. وزارت امور خارجه ایالات متحده پیشــتر گفته بود که دولت بایدن همراه با متحدان ایالات متحده، در مورد تحریم های2-LNG قطب شمال کار می کند و ضرب الاجل پایان معاملات مربوط به این پروژه در ماه ژانویه خواهد بود. احتمالااین اعلامیه باعث شده که روسیه اعلام کند از جاه طلبی های LNG خود منصرف نخواهد شد.
TotalEnergies، CNOOC،این پروژه کــه CNPCو دیگــران در آن ســهام دارند، قرار اســت تا پایان سال جاری تولید را آغاز کند. TotalEnergiesتاکنــون15میلیــارد دلار از دارایی های خــود را به دلیل تحریم های روسیه حذف کرده است. «لئونید میکلسون،» رئیس اجرایی نواتک، اوایل هفتــه دولــت بایدن را بــه اعمال تحریمها برای بالا نگه داشتن قیمت LNG متهم کرد و این، به نفع تولیدکنندگان محلی LNGاســت که با هزینههــای بالاتر تولید دست و پنجه نرم میکنند.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.