رئیس جمهور قزاقستان : ترانزیت گاز روسیه به ازبکستان از طریق قزاقستان، امنیت انرژی آسیای مرکزی را تقویت می کند

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

«قاســم جومارت توقایف،» رئیس جمهور قزاقستان گفت:راه اندازی اخیر ترانزیت گاز روسیه به ازبکستان از طریق قزاقستان یک رویداد قابل توجه اســت.

«قاســم جومارت توقایف،» رئیس جمهور قزاقستان گفت:راه اندازی اخیر ترانزیت گاز روسیه به ازبکستان از طریق قزاقستان یک رویداد قابل توجه اســت. این پروژه نقش کلیدی در تقویــت ثبات منطقه ای و امنیت انرژی در آسیای مرکزی دارد». وی گفت که ســاخت کارخانه قزاقستانی- روسی با ظرفیت سالانه340000تن بوتادین به همراه شرکت تاتنفت آغاز شده و مذاکرات برای ساخت کارخانه پلی اتیلن تکمیل شده است. پیش از این، «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه قزاقستان سکایا پراودا گفته بود که این مســیر، اســتفاده از خطوط لوله گاز موجود را به موثرترین روش ممکن می کند و باعث توســعه سه کشور و کل منطقه آســیای مرکزی می شود. مراسم راه اندازی گاز روســیه به ازبکستان از طریق قزاقستان در7اکتبر برگزار شد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.