وزیر صنعت ژاپن: تحریم های آمریکا علیه پروژهLNG2قطب شــمال روسیه به پیشرفت پروژه آسیب نخواهد زد؟

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

یاسوتوشی نیشــیمورا، وزیر صنعت ژاپن گفــت که تحریمهــای ایــالات متحده بر پروژه ال ان جی( Arctic LNG2)روسیه که سهامداران ژاپنی مجموعا  ۱۰درصد از سهام آن را در اختیار دارند، تأثیر خواهد گذاشت.

یاسوتوشی نیشــیمورا، وزیر صنعت ژاپن گفــت که تحریمهــای ایــالات متحده بر پروژه ال ان جی( Arctic LNG2)روسیه که سهامداران ژاپنی مجموعا  ۱۰درصد از سهام آن را در اختیار دارند، تأثیر خواهد گذاشت. ژاپــن می-خواهد مطمئن شــود که منابع انرژی خود تحت تأثیر تحریمها که ایالات ً متحده اخیرا بر پــروژه (Arctic LNG2 )در روسیه اعمال کرده است، قرار نمی گیرد. وی در نشســتی خبــری بــا بیــان اینکه تاثیرپذیری این پروژه تاحدی اجتناب ناپذیر است، افزود: ما با کشورهای گروه هفتG7 برای بررسی کلی مساله و پاسخ مناسب به آن برای آنکه ثبات عرضه انرژی کشــورمان آسیبی نبیند، گفتوگوخواهیم کرد.
آمریکا، تدابیر گســتردهای را علیه مسکو به دلیل بحران میان روســیه و اوکراین اعمال کرد و در جریان آن یک شــرکت بزرگ فعال در توســعه، بهرهبرداری را هدف قرار داد که مالکیت یک پروژه عظیم در ســیبری به نام Arctic LNG2را در اختیار دارد. شــرکت روســی «نواتــک» (Novatek) استخراج این طرح را برعهده دارد و شرکت تجاری ژاپنیMitsui & Coو سازمان دولتی امنیت فلزات و انرژی ژاپــن (JOGMEC) ً مجموعا  ۱۰درصد از سهام را در اختیار دارند و هدف این پروژه صدور گاز طبیعی سرد به بازارهای جهانی است. ســهم ژاپن در این پــروژه گاز طبیعی مایع شامل ســرمایهگذاری، وام و تضمین ها تا پایان ماه ســپتامبر،  ۲۴۹میلیارد ین (یک میلیارد و۷۰۰میلیون دلار) برآورد میشود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.