آذر نیوز: تداوم کاهش 50درصدی عرضه گاز طبیعی ازبکستان به چین، برای دومین ماه متوالی

هفته دوم آذر 1402 خانه گاز ایران   

به گزارش آذرنیوز بر اساس داده های اداره کل گمرک جمهوری خلق چین، ازبکســتان برای دو مــاه متوالی صادرات گاز طبیعی به چین را کاهش داده است.

به گزارش آذرنیوز بر اساس داده های اداره کل گمرک جمهوری خلق چین، ازبکســتان برای دو مــاه متوالی صادرات گاز طبیعی به چین را کاهش داده است. در ماه سپتامبر، عرضه ماهانه گاز ازبکستان به چین به  41.62میلیون دلار رســید که در ً مقایســه با ماه اوت تقریبابه نصف رسیده است. در مقایسه با رقم ژوئیه، عرضه گاز2.2 برابر کاهش یافته است. در ژانویه تا ســپتامبر، ازبکســتان 412.19 میلیون دلار گاز طبیعی به چین صادر کرد که نصف رقم مشابه در سال2022است. ً اخیرا، ازبکستان بیشتر بر واردات گاز متمرکز شده تا صادرات؛ برای مثال، در ماه سپتامبر این جمهوری واردات سوخت از ترکمنستان را افزایش داد و در ماه اکتبــر واردات گاز از روسیه از طریق قزاقستان را آغاز کرد.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.