وزارت انرژی آذربایجان: تا پایان 2023، 55 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله گاز ترانس آناتولی به ترکیه و اروپا منتقل خواهد شد

هفته چهارم آذر1402 خانه گاز ایران   

به گفته وزارت انرژی آذربایجان به طور کلی نزدیک به55میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله گاز ترانــس آناتولی(TANAP) تا پایان نوامبر ســال جاری بــه ترکیه و اروپا منتقل شده است.

به گفته وزارت انرژی آذربایجان به طور کلی نزدیک به55میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله گاز ترانــس آناتولی(TANAP) تا پایان نوامبر ســال جاری بــه ترکیه و اروپا منتقل شده است. در  30نوامبر  ،2019شهرک ایپسالا در استان ادرنه ترکیه میزبان مراسم افتتاحیه بخش اتصال TANAP به اروپا بود. خط لوله 1850 کیلومتری TANAP از خاک ترکیه می گذرد و گاز استخراج شده از میدان میعانات گازی «شــاه دنیز- »2در بخش آذربایجان دریای خزر را به مصرف کنندگان ترک و اروپایی می رســاند.TANAPبا حداکثر ظرفیت انتقال ســالانه31میلیارد متر مکعب، به خط لوله قفقاز جنوبی در مرز ترکیه-گرجستان و خط لوله گاز TAPدر مرز ترکیه-یونان متصل می شود.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.