وزیر امور زیرساخت ارمنستان: ایران و ارمنستان برای افزایش همکاری در زمینه مبادلات برق و گاز تا سال2030 ، سندی را امضا کردند

هفته چهارم آذر1402 خانه گاز ایران   

به گفته وزیر امور زیرساخت ارمنستان، ایران و ارمنســتان قصد دارند همکاری در برنامه گاز مقابل برق را افزایش دهند.

به گفته وزیر امور زیرساخت ارمنستان، ایران و ارمنســتان قصد دارند همکاری در برنامه گاز مقابل برق را افزایش دهند. ارمنستان از سال ،۲۰۰۹به عنوان بخشی از قرارداد تبادل گاز برای برق، گاز طبیعی را از ایران دریافت کرده وپس از تبدیل، به صورت برق به ایران بازگردانده اســت. ارمنســتان سالانه۳۶۵ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد میکند. ارمنســتان و ایران در اوت  ۲۰۲۳سندی را برای تمدید قــرارداد گاز طبیعی برای برق تا سال۲۰۳۰امضا کردند. بر اساس این قرارداد بازنگری شده، ایران صادرات گاز طبیعی به ارمنستان، و ارمنستان صادرات برق به ایران را افزایش خواهد داد. همچنین این مقام ارشــد دولت ارمنستان اشــاره کرد که خط لوله گاز طبیعی ایران به ارمنستان، ظرفیت انتقال گاز بیشتر از ایران را دارد و نیازی به خط لوله جدید نیست.

پربازدیدترین خبرها

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک
ملت، کوچه شهید سلطالی، شماره ۶۵

تلفن: ۶۰-۲۲۰۲۹۳۵۱

info@gashouse.ir :پست الکترونیک

لینک های مرتبط

وزارت نفت

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی نفت ایران

موسسه مطالعات بین المللی انرژی



خانه مطالعات راهبردی گاز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای پاسخ گویی به نیازهای مطالعالی، پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران در حوزه مطالعات راهبردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأسیس و افتتاح شد.